Eshop, B2C + B2B objednávkový systém, CRM a účetnictví

Eshopů je připraveno velké množství od částek minimálních až po mnohasettisícové dělané na míru. Je na podnikateli aby vyhodnotil dopad eshopu dělaného na míru za 300.000 Kč na chování zákazníka.

Řečeno jinak, jestli zrovna tohle zákazník ocení a nebude spíš hledat standardní strukturu s kterou se již jinde setkal a dokáže se v ní rychle orientovat. A unikátnost eshopu dožene pěknou grafikou v pozadí.
Sám spíše z uživatelského hlediska vidím přínos v 
  • rychlosti dodání (max. do 2 dnů)
  • dostatek informací o prodávaném zboží (parametry)
  • aktualizovaný stav skladu (a ne, že za 3 dny email, zboží je již vyprodané sorry)
  • průběžné informování o zpracování objednávky a o termínu dodání
  • širokých možnostech zaplacení (karta, všechny banky, proforma, PaySec apod)
  • možnostech filtrovat podobné zboží z různých hledisek a rychleji se dostat k vhodnému zboží
  • předávání dokladů
Teď se podívejme trochu dovnitř a na pozadí fungování eshopu. Důležité je, aby v případě, kdy mluvíme o hromadném zpracování nedocházelo k duplicitním činnostem. To se může stát pokud vazba na účetnictví a sklad nebude dostatečná.
MOŽNOSTI NASTAVENÍ VAZBY eshop-účto :
  • eshop bude nastaven na míru účetnímu programu, například v podobě struktury CSV souboru (exportní CSV soubor pro přenos dat do účta)
  • tvůrce eshopu připraví převodový můstek (ve spolupráci s tvůrci účetního SW)
  • ESHOP synchronizér – modul účetního programu připravený pro variabilní nastavení spolupráce s jakýmkoliv eshopem
Možnosti v přenosech údajů (frekvence) :
  • dávkové zpracování na výzvu nebo podle citu provozovatele eshopu
  • online stálé propojení s účetním SW (adresář firem, sklad, objednávky, fakturace), např. aktualizace každé 3 minuty
Možnosti v šíři napojení na účetní SW :
  • eshop slouží jako zadávací front-end webová stránka, vše ihned přenášeno do účetního SW a zpět exportováno na dotaz (položky na skladu, faktury, adresář firem, platby), okamžitá online aktualizace účetnictví
  • eshop si nacucává stav skladu (položky a stav, podrobný popis je jen v eshopu), eshop si samostatně řeší objednávky a jejich úhrady hlídá online konektorem do banky. po úhradě objednávky eshop vygeneruje fakturu a ta je přenesena do účetnictví
  • eshop funguje úplně samostatně a do účetnictví jsou předávány jen vystavené faktury v papírové formě (toto je vhodná varianta při pár prodejích měsíčně, kdy nemá smysl ladit datové přenosy)
ESHOP synchronizér (modul účetního programu)
Toto řešení je vlastně zuniverzalizovaný převodový můstek od tvůrců účetního programu, za mnohem méně korun než převodový můstek dělaný jednorázově jednoúčelně. Počítá s tím, že možností jak sestavit eshop také moc není, databází s kterými pracují je jen pár, dotazování je řešeno SQL.
Účetní programy musí umět načítat XLS tabulky, pracovat s různými databázemi, s SQL, musí umět exportovat údaje do PDF, XLS, CSV atd. Často umí přímo odesílat emaily i s přílohami. Pro tvůrce účetního programu znalého vnitřní struktury svých vlastních dat není až tak příliš složité udělat nějaký konektor či synchronizér i pro eshopy.

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.